فوق تخصص جراحي پلاستيك چشم - اكولوپلاستيك سرجري

جراح و متخصص چشم ، فوق تخصص جراحي پلاستيك و ترميمي چشم و صورت،حدقه و كاسه چشم و مجاري اشكي

فوق تخصص جراحي پلاستيك چشم - اكولوپلاستيك سرجري

۲۳ بازديد

جراحي اكولوپلاستيك – ترميمي 

shutterstock_119477767

چشم در برگيرنده يك سري جراحي ها بر روي چشم، پلكها، مجاري اشكي و صورت است. همچنين اين جراحي در زمينه بازسازي چشم و ساختمانهاي مرتبط با ان تبحر دارند. در واقع تمركز اصلي اين جراحان بر روي درمان جراحي عناصر اطراف چشم است و بر جراحي هاي ترميمي و زيبايي اين نواحي اشراف كامل دارد.

اكولوپلاستيك سرجري راهي براي درمان عارضه چشمي شايع سالمندان
 
Okuloplastik_2
 افتادگي پلك‌ها به ويژه پلك بالا بايد به عنوان عارضه‌اي جدي مورد توجه قرار گيرد در سنين جواني و ميان‌سالي، پلك‌ها به طور طبيعي عملكرد خود را داشته و از شرايط كششي مناسبي برخوردارند؛ اما با افزايش سن بر ميزان اضافه طبيعي پلك افزوده شده و شل‌تر و نرم‌تر مي شود درنتيجه افتادگي پيدا عارض خواهد شد. با افزايش سن اين حالت در نقاطي مثل زير بازوها، غب‌غب و چانه يا گونه‌ها نيز رخ مي‌دهد اما در ناحيه چشم، اين ميزان افتادگي افراد را دچار مشكلات مختلفي مي‌كنند تا وي مجبور ‌شود پيشاني خود را بالا نگه دارد، ابروها را خم كند و پيوسته احساس كند چه بار سنگيني روي پلك بالا قرار دارد. افتادگي پلك موجب چشم‌درد، سردرد و خستگي و خواب‌آلودگي مي‌شود و عملكرد طبيعي روزانه افراد را مختل مي‌كند كه در چنين شرايطي جراحي پلك توصيه مي‌شود اگرچه زيبايي اقدامي خوب و اثرگذار در زندگي محسوب مي‌شود اما هدف از جراحي پلك و رفع افتادگي آن بهبود شرايط زندگي و حذف مزاحمت بخش اضافي پلك‌ها است. پلكي كه تا روي مژه‌هاي فرد افتاده و مانند سايبان جلوي ديد را گرفته است بايد جراحي شود چون شرايط زندگي به گونه‌اي مي‌شود كه حتي خستگي و خواب‌آلودگي ايجاد مي‌كند؛ گاهي در اواسط ديدن يك فيلم احساس خواب بروز مي‌كنند. در حدود سنين ۵۵ تا ۶۰ سال به اينگونه افراد توصيه مي‌كنيم كه سنگيني پلكهاي خود را به وسيله يك عمل جراحي ساده و سرپايي رفع كنند.
 پايين هر پلك چشم سه كيسه چربي وجود دارد كه بر اثر مرور زمان مي‌تواند شل شده و به شكل يك كيسه ديده شود؛ زماني كه اين كيسه‌هاي چربي زيبايي فرد را مختل كند مي‌توان با جراحي از داخل پلك پائين كيسه‌هاي اضافي چربي را تخليه كرد و شرايط مناسبي به بيمار بخشيد.
گاهي اين افتادگي پلك پائين به گونه‌اي است كه پلك پائين را از محل طبيعي خود دور كرده و موجب افتادگي شديد، خستگي، قرمزي و اشك ريزش چشم شود كه بايد حتماً جراحي انجام گيرد.


تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد