گلوكوم چيست ؟ | درمان گلوكوم و علت آن

جراح و متخصص چشم ، فوق تخصص جراحي پلاستيك و ترميمي چشم و صورت،حدقه و كاسه چشم و مجاري اشكي

گلوكوم چيست ؟ | درمان گلوكوم و علت آن

۹ بازديد

گلوكوم چيست

گلوكوم چيست ؟

در پاسخ به اين سوال كه گلوكوم چيست تا پايان اين مطلب با ما همراه باشيد . اين بيماري در ابتدا هيچ علامت خاصي ندارد ولي به مرور زمان مي تواند به عصب بينايي آسيب رسانده و در نتيجه بينايي كاهش يابد يا حتي باعث نابينايي مي شود.عصب بينايي تصاوير تشكيل شده در شبكيه چشم را به مغز منتقل مي كند. گلوكوم باعث تخريب عصب بينايي مي شود. عصب بينايي بر اثر افزايش فشار داخل چشم تحليل مي‌رود كه البته گاهي ممكن است اين اتفاق بدون افزايش فشار داخل چشم هم رخ بدهد. در صورت تشخيص به موقع اين بيماري قابل پيشگيري است.

علت ايجاد گلوكوم چيست ؟

عامل اصلي ابتلا به اين بيماري ناشي از وراثت و عوامل ژنتيكي است اما به گفته پزشكان مصرف برخي داروهاي ميگرني و مصرف طولاني مدت كورتون از طريق خوراكي، تزريقي، پوستي و استنشاقي و به خصوص قطره هاي چشمي كه معمولا براي درمان آلرژي و حساسيت چشمي تجويز مي شوند، مي تواند در افراد مستعد سبب بروز بيماري آب سياه شود.

بيماران ديابتي كه از قرص يا انسولين استفاده مي كنند، با احتمال بيشتري در ابتلا به گلوكوم مواجه اند. فشار خون بالا يا فشار خون پائين نيز تاثيري در ابتلا به بيماري گلوكوم ندارد اما ممكن است تغييراتي در عصب بينايي مبتلايان به گلوكوم ايجاد كند كه سبب تشديد علائم بيماري گلوكوم در آنها شود.

براي مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دكتر رجبي به لينك زير مراجعه كنيد:

گلوكوم چيست ؟ | درمان گلوكوم و علت آن

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.