علائم تورم ناگهاني چشم

جراح و متخصص چشم ، فوق تخصص جراحي پلاستيك و ترميمي چشم و صورت،حدقه و كاسه چشم و مجاري اشكي

علائم تورم ناگهاني چشم

۱۰ بازديد

علائم تورم ناگهاني چشم

علائم تورم ناگهاني چشم

گاهي عوارضي موجب مي‌شود كه چشم ما ، دچار تورم ناگهاني شود كه ما در اينجا درباره علائم تورم ناگهاني چشم صحبت مي‌كنيم. پف پلك يا پلك متورم به التهاب يا مايع اضافي در بافت‌هاي متصل اطراف چشم وجود دارد. چشم‌هاي متورم مي‌توانند دردناك يا غيردردناك باشند و بر روي هر دو پلك بالا و پايين تاثير مي‌گذارد. علائم متعدد چشم متورم، از جمله عفونت‌ و جراحت چشم، وارد كردن ضربه به چشم و اغلب آلرژي‌ها در چشم وجود دارد. تورم پلك‌ها مي‌تواند نشانه‌اي از يك مشكل بهداشتي جدي‌تر و احتمالا خطرناك‌تر از قبيل سلوليت چشمي، بيماري graves كه معمولا با خارش يا سوزش چشم همراه تبخال چشم است. اگر علايم شما همچنان ادامه داشت و بدتر شد و تغيير كرد حتما براي معاينه چشم خود به پزشك مراجعه كنيد.

يكي از شايع ترين علائم تورم ناگهاني چشم آلرژي است، در افرادي كه علت تورم پلك‌ها در آن‌ها آلرژي است بايد تست آلرژي انجام شود تا عامل آلرژي مشخص شود. از مواد آرايشي كه فاقد عوامل حساسيت زا است استفاده شود. از قطره‌هاي چشمي فاقد مواد نگهدارنده مصرف شود و بهداشت فردي در استفاده از عدسي‌هاي تماسي رعايت شود و عدسي‌هاي تماسي و محفظه نگهداري از آنها در فواصل زماني معين تعويض شود.

اگر تورم پلك‌ها به دليل آلرژي ايجاد شود، با تجويز داروهاي آنتي هيستامين و اشك مصنوعي درمان مي‌شود. استروئيدهاي خفيف هم در موارد آلرژي‌هاي شديد كاربرد دارد، در موارد عفوني داروهاي آنتي بيوتيك و ضد ويروس تجويز مي‌شود، در صورت استفاده از لنزها بايد تا زمان بهبود از لنز استفاده نشود و انجام كمپرس سرد مي‌تواند تورم را كاهش دهد.

براي مطالعه ادامه مطلب و پرسش و پاسخ از دكتر رجبي به لينك زير مراجعه كنيد:

 

علائم تورم ناگهاني چشم


تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.